NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


woensdag 21 maart 2012

Happy birdday!

Hallo bloglezers,

Het is lente! De vogeltjes fluiten vrolijk, en we hebben al van een paar lente-achtige dagen mogen genieten. Het is een heerlijke tijd van het jaar.
Voor iemand die in deze periode jarig is, heb ik deze vrolijke kaart gemaakt:


Het is een easel-kaart met een grapje: er staat happy birdday in plaats van birthday.. De tekst heb ik op de computer gemaakt, bij dit grappige vogeltje vond ik dit wel een heel toepasselijke tekst, lol!


Het papier is van Pinkpaislee: Soiree. De houten pijl heb ik gekleurd met BG72 en bewerkt met wit embossingpoeder. De vlaggenlijntjes heb ik gemaakt van wit scrapper's floss en driehoekstickertjes uit mijn voorraad.


Hieronder zien jullie een close-up van het parkietje (je kan de foto's vergroten door er op te klikken). Het vogeltje heet Kiki en is van Whipper Snapper. Ik heb geprobeerd een idee van veren te geven door kleine strepen te kleuren, daarna heb ik de strepen "uitgesmeerd" door er nog eens overheen te kleuren. In de staart en de vleugels heb ik het roze en het groen gedeeltelijk in elkaar over laten lopen door met de groene kleur in het roze te "zwiepen" en ook andersom, met de roze kleur in het groen. Halverwege krijg je dan een gemengde tint.
Ik heb de volgende kleuren gebruikt:
stokje: YR23, Y28, E31, E37
groene veertjes: YG00, YG03, YG23, YG17

snavel en pootjes: YR00, YR02, YR04, YR07

roze veertjes: RV10, RV13, RV14, RV29

blauwe omlijsting: BG72 en 0 (om de blauwe lijn te verzachten)



Ik hoop dat jullie mijn kaart op prijs stellen, tot de volgende keer!

6 opmerkingen:

Jacqueline (Sjakkie) zei

Wat een super fleurig kaartje, heel erg mooi!
Groetjes van Jacqueline

Crejabeja zei

Wauwie wat mooi en vrolijk kaartje!!! En erg leuk dat woord grapje zeg...

Brenda zei

Hoi Gea,
wat een mooie vrolijke kaart heb je gemaakt, de tekst is erg leuk gedaan. Groetjes Brenda

Cathy zei

Wat zijn die vrolijke kleuren leuk!!!

H zei

Echte lente kaart hoor en ik vind het grapje leuk ben gek op vogels en ik ben nog jarig ook deze maand,
En ik geniet van het mooie weer.
groetjes harma

Tinie zei

Heel erg mooi!

Groetjes Tinie