NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


woensdag 23 april 2014

Opaque White

Hallo,


wisten jullie dat we bij Copic een special middel hebben,  waarmee je witte accenten kunt aanbrengen, Opaque White? 
 Het is een soort dikke acrylverf, die geen reactie aangaat met je Copic kleurwerk. Dus de aangebrachte accenten blijven spierwit ook na lange tijd. Bovendien ligt de verf al;s een mooie dot op je kleurwerk.


Hier zie je hoe zo'n potje Opaque White er uitziet. Je kunt het aanbrengen met een dun penseel en voor stippen gebruik je het beste een embossingtool of een satéprikker.


 Neem je steeds na elke stip opnieuw verf aan je tool dan worden je stippen gelijk van grootte, doe je dat niet dan kun je de stippen van groot naar klein laten aflopen.
Hier staat een tutorial over het gebruik ervan.


Sinds kort hebben we ook een flesje met een heel dun penseel om dunne lijntjes in je kleurwerk aan te brengen, je ziet enkele lijntjes hierboven aan de rechteronderkant. 
Ik kom daar in een andere post op terug, dan zal ik het gebruiken.

Op een geairbrushte ondergrond, heb ik met de Spritzer van Tim Holtz spatten aangebracht. Daarna er wat verschillende stempels opgezet en twee gekleurde uiltjes uit mijn freebee vellen.


De ene uil is gekroond met een cardboard kroontje van Dutch Doobadoo. 
De zwart wit onderrand kleurde ik met een zwarte Molotow marker en Opaque White.


Ik wens jullie het allerbeste en tot een volgende keer.
Groet Diny

2 opmerkingen:

Marie-Anne zei

Wat een mooie kaart weer!

Marie-Anne

Natasja's Kaarten zei

Ohhhh wat heb je dit mooi gemaakt!

Super leuk kaartje!

Groetjes, Natasja