NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


vrijdag 10 juli 2015

Bloemenmeisje


Hallo allemaal,

Wat leuk dat je komt kijken op dit blog. Begin dit jaar was ik op de Creativa in Dortmund (absolute aanrader voor alle creatieve mensen!) en kwam ik dit stempelmerk tegen: American Art Stamp. Volgens mij in Nederland nog niet zo heel bekend. En dat vind ik dan weer heel leuk van zo'n buitenlandse beurs.....


Dit merk heeft een aantal van deze grappige kleine tekeningetjes. Ik vond het wel een uitdaging om eens hiermee aan de slag te gaan met mijn Copic markers.
Eerst heb ik de afbeelding afgedrukt op mijn markerpapier en daarna heb ik een cirkel gestanst en over de afbeelding geplaatst. 


Daarna kon ik de achtergrond gaan maken met mijn Copic Airbrush en een bloemenstencil. Ik weet het merk van het stencil niet meer maar er zijn verschillende leuke bloemenstencils van diverse merken te koop. Eerst heb ik de achtergrond gekleurd met BG11. Daarna het stencil eroverheen gelegd en gebrushd met BG01. Met BV00 heb ik in een aantal bloemen nog wat kleur aangebracht, het krijgt daardoor wat meer diepgang. 


En dit is dan het resultaat als je het stencil en de cirkel weer weghaalt. Nu kan het inkleuren beginnen.

Jurk: BV00, BV04 en B18
Hoed: B18
Armen, been en hoofd: E01, E11 en E13
Mandje: E71, E74 en E75
Broek: BV13 en BV17
Bloemen: Y19, YR07 en YR09

Omdat het zo'n kleine en fijne tekening is heb ik gemerkt dat je hier niet, zoals normaal, in "laagjes" aan het kleuren en blenden bent. Daarvoor is gewoon niet de ruimte. Betekent ook dat je beter kleuren kunt kiezen die wat verder uit elkaar liggen, wat meer contrast bieden. Zoals bij de bloemen. Je gebruikt de kleuren dan naast elkaar, je gaat ze niet meer blenden. 


Vervolgens een stuk blauw cardstock gepakt en gebruikt als mat voor de kaart. En dat ook gebruikt om met het stansje van Poppy Stamps het woord "thanks" te stansen. 
De hele kaart op een lichte kleur craftpapier gezet. En dan is dit het resultaat!


Ik hoop dat jullie het ook een leuke kaart vinden en dat jullie ondanks het warme weer toch ook weer zin hebben om lekker te gaan werken met jullie Copic markers.

Alvast een fijn weekend en tot de volgende keer!
groetjes

Marielle Weichert

2 opmerkingen:

Unknown zei

Leuk. Dus ook kleine plaatjes zijn te kleuren met copics.....

Marielle Weichert zei

Dank je Renee, leuke serie is dat hoor!