NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


maandag 14 december 2015

Knuffelkatjes

Hallo lieve Copic fans,

Vandaag even geen kerstkaart....
Een tijdje geleden wilde ik iemand die wel een knuffel kon gebruiken een kaart sturen. Die persoon is helemaal gek van katten dus het was niet zo moeilijk om iets te bedenken....


De stempel van de katten en de tekststempel zijn van Stampinback. 
Om te voorkomen dat het een al te bonte boel zou worden heb ik ervoor gekozen om de katten allemaal een kleur te geven in de buurt van rood en geel. 

Eerst ben ik begonnen met de onderkant van de kaart te maskeren omdat de onderkant van de stempel niet gelijkmatig doorloopt. Nu lijkt het ook net of de katten over een muurtje heen kijken. 

De gebruikte markers:
Bovenste rij: (van links naar rechts)
kat 1: YR04, YR07 en YR09
kat 2: E30 en E31
kat 3: E70 en E71
kat 4: R05 en R08

Onderste rij: (van links naar rechts)
kat 1: YR20, YR21 en YR23
kat 2: R00, R02, R21 en R22
kat 3: E84, E33, W3
kat 4: YR04, YR16 en YR02
kat 5: YR21 en E55

Jaja! het is best veel werk, het zijn veel katten.....

De stempel heb ik nog een keer afgedrukt op maskerpapier. Dit uitgeknipt en als masker over de ingekleurde katten geplakt zodat ik de achtergrond kon gaan maken. 

De achtergrond heb ik eerst met airbrush met de markers W2 en W3 gemaakt. 
Daarna een bollenstencil en donkere bollen met W5 gebrusht. 
Om de bollen nog meer accent te geven heb ik een wit lijntje gemaakt met een Sharpie pen. 
Het grijze muurtje met W2 gekleurd. 

Natuurlijk kun je eindeloos variëren met deze katten. Je kunt natuurlijk ook een "echt muurtje" maken met een stencil...


Of kies een keer voor blauw met groene katten....
Mogelijkheden genoeg!

Bedankt voor het langskomen op dit blog en tot een volgende keer!
Creatieve groetjes van



Marielle Weichert

4 opmerkingen:

Gery zei

Wat een ontzettend leuke en lieve kattenkaart!
Groetjes Gery

Marielle Weichert zei

Dank je wel Gery! :-)

Juanita zei

Ze zijn echt schattig!
Lieve groetjes Juanita

Juanita zei

Ze zijn echt schattig!
Lieve groetjes Juanita