NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


woensdag 30 maart 2016

Een bedankingskaartje

Hoi Copic lovers, 

De laatste tijd zijn kleurboeken terug helemaal hip. Met al de stempels om ons heen, kunnen we dat eigenlijk ook bereiken op onze kaartjes. Daarom maakte ik vandaag weer een plaatje dat ik volledig met Copis inkleurde (stempels: 'Sketched Elephants' van Whimsy Stamps & 'Loads Of Fun' van Lawn Fawn):
  Nu jullie het kaartje hebben gezien, is het tijd om de gebruikte kleuren mee te delen:
Muur: R4, RV10 en 0
Tegels: W7, W5, W3 en W1, W0, 0
Wasmachine: BG23, BG34, G00, BG10 en C3, C1, C0
Olifant: W5, W3, W1, W0 en roos (zie hieronder)
Geel: Y17, Y12, Y00
Roos: R32, RV21, R20 en RV000
Blauw: B00, BG01, B12, BG5

Normaal eindigt hier de post, maar toch wil ik jullie enkele extra tips meegeven om een realistische scene te tekenen:
1. Teken in perspectief: De tegels zette ik in het perspectief van de wasmachine. Als ik even kritisch tegen mezelf mag zijn; zou ik volgende keer de dozen aan de andere kant van de kaart stempelen. Dan klopt het perspectief beter met de rest van de tekening.
2. Maak je tekening levendig: In de wasmand liggen vele kleren, ik had deze kleren gewoon kunnen inkleuren. Toch is het fijner om ze een motief te geven, zo is ook niet alles hetzelfde ingekleurd. Als je dat niet durft, oefen een keertje op een kladpapier.
 3. Gebruik hulpmiddelen: Omdat ik wat zuinig wil zijn met mijn stiften gebruikte ik een sjabloon voor de muur, dit geeft tegelijkertijd ook een leuk effect. Het lijkt net echt behangpapier. Let echter wel op met sjablonen die een scherper randje hebben, het zou jammer zijn als je de stiftenpunten ruïneert. Gebeurd dit wel? Gooi je stift niet weg! Je kan apart copic punten kopen.
4. Maak schaduw: Onder de wasmachine, de elementen op de grond en de olifant heb ik steeds met een grijze kleur (c3) schaduw aangebracht.

Ziezo, dit is de post voor vandaag!

3 opmerkingen:

Mariken zei

Prachtig kaartje, zo mooi gekleurd! Top!!

miranda zei

Mooie kaart dit totaalplaatje
Gr miranda

Juanita zei

Erg schattig Ellen!
Leuke kleurige kaart heb je ervan gemaakt.
Liefs Juanita