NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


woensdag 6 juli 2016

Dream Big

Hallo,

Vandaag mag ik hier op dit blog een werkstuk laten zien. Ik heb gekozen voor een iets ander motief op de kaarten dan waar ik de laatste tijd mee bezig ben.


De steampunk lampen komen van een stempellap van Chocolate Baroque. Op de een of andere manier vind ik ze leuk om te kleuren, vandaar deze kaart. De achtergond is met de airbrush gemaakt. Ik heb eerst de lampen gestempeld met zwarte Memento, deze met een maskerpapier afgedekt en daarna de achtergrond gespoten.
Daarvoor nam ik 3 kleuren Copic Sketch (YG17, YR 14 en BG45) en twee maskers van DDBD. Door de afstand tussen het papier en de marker te veranderen, kreeg ik kleurverschillen in mijn  spuitwerk.
Spuit eerst op grote afstand een heel lichte kleur met de YG17, leg er dan een mask op en spuit eerst op afstand en in het midden steeds dichterbij de aangegeven kleuren op. Dit spuitwerk is na 5 minuten droog.


Na het verwijderen van de maskerpapiertjes heb ik de lampen ingekleurd met dezelfde kleurgroepen als de achtergrond. 
Daarna heb ik met kleurtjes Memento de extra accenten, het script en de tekst  gestempeld. Voor deze laatste nam ik Versafine Onyx Black, daarmee krijg je de meest zwarte afdruk. Voor het verkrijgen van nog diepere schaduwen nam ik een donkergroen potloden en bracht daarmee extra diepte aan. 
Met deze kleuren heb ik de lampen gedaan.
Blauwgroen: BG11-13-45-49-18
Geel/bruin YR14-24-27
grijs W1-3-5


Ik vond het leuk hier weer eens te posten, wie weet tot snel

Groet Diny

p.s. de dames die steeds zorgen voor mooie posten op dit blog, hebben graag een reactie op hun werk. Misschien heb je daarvoor een keertje tijd?



1 opmerking:

3dnadia zei

Heel mooi Diny

Groetjes
Nadia