NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


donderdag 8 september 2016

Arielle


Hoi allemaal,

Ik vergeet regelmatig om eerst een achtergrond te maken of designpapier uit te zoeken. Dit is weer zo'n project maar gelukkig heb ik een art journal liggen met allerlei reeds gekleurde pagina's. En daar zat een perfecte achtergrond in voor deze fairy. Deze heb ik al meer dan een jaar geleden gemaakt tijdens een gezellige dag kleuren bij één van mijn lieve vriendinnen. De achtergrond is helemaal gemaakt met Dylusions paint en stencils van Dutch Doobadoo. De hartjes zijn gemaakt met een stencil van Dylusions. Die hartjes zijn allemaal ingekleurd met een zwarte Molotow en het randje daarom is gezet met een Molotow Liquid Chrome.

Tegenwoordig kleur ik liever grote afbeeldingen omdat deze zo mooi opkomen in mijn Art journal. Om de een of andere reden vind ik kaartjes maken op dit moment wat minder leuk.

Het leuke van een grote afbeelding is dat je daar veel meer nadruk kunt leggen op de kleine details. Bij kleine afdrukjes is dit vele malen moeilijker.
Één van die dingen waar je meer mee kunt doen zijn de ogen.
Door verschillende soorten te gebruiken bij het kleuren van een oog krijg je al meteen een heel andere effect dan wanneer je 1 kleur gebruikt.

Ik zal jullie in een paar stappen laten zien dat je met 3 kleuren op een simpele manier al een heel mooi effect krijgt.

STAP 1
Blend eerst het oog voor met de lichtste kleur die je gebruikt
(Dit is de basis van je oog)


STAP 2
Teken een paar vlekken in het oog met de middelste kleur.
Hier en daar een paar er zit geen echte volgorde in.
STAP 3
 
Blend daarna voorzichtig met de lichtste kleur. Neem maar een klein stukje van de middelste kleur mee met blenden anders trek je de hele kleur weg.

STAP 4
Zet een paar kleinere vlekjes met je donkerste kleur in de vlekken met de middelste kleur.
STAP 5
 
Daarna ga je blenden met je middelste kleur maar ook hier neem je maar een klein stukje mee van de donkerste kleur om terugloop van de kleur te voorkomen. Dit doe je alleen in de middelste kleur.

Daarna blend je het laatste stukje met de lichte kleur. Ook hier neem je maar een klein stukje mee van de middelste kleur.

TIP: Ga a.u.b. niet met heel de lichte kleur over alles want dan blend je alles door elkaar.
 Voor het voorbeeld heb ik de volgende kleuren gebruikt :B01- B05 - B26



 De digi die ik deze ronde gebruikt heb is van het merk van Faery Ink en ze heet Arielle Florafae.

Deze Copic Markers heb ik gebruikt voor het kleuren van mijn fairy:
Huid: E000 - E00 - E11 - E21 - R20
Ogen: B00- B02 -B05
Haren: RV00 - RV10 - RV14 - RV17
Topje en bloem: Y15 - Y35 - Y38
Vleugels: B000 - B00- B02 - B05

Dit was die weer voor vandaag!

Hopelijk tot snel.

Geen opmerkingen: