NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


donderdag 26 januari 2017

Passiebloem


Goedendag Copic fans,
 
Deze keer ben ik eens aan de gang gegaan met een kleurboek voor volwassenen. Omdat het papier van het kleurboek niet echt geschikt is voor het kleuren met Copic Markers heb ik de bladzijden gekopieerd op Perfect Colouring Paper. Dit is ideaal papier voor het kleuren met je Copic Markers, het blend de inkt van de markers goed. Dit papier gebruiken wij ook tijdens het lesgeven. De meeste hobbywinkels hebben dit op voorraad en anders kunnen ze dit vast wel voor je bestellen.
Mocht je willen leren kleuren met Copic Markers vraag dan eens naar de mogelijkheden bij één van onze Copic Teachers. Hun e-mailadres kun je vinden onder het tabblad Data Copic Cursussen.


Ik bedenk niet altijd van te voren wat ik met een project wil gaan doen. Vaak zoek ik de kleuren pas uit tijdens het kleuren. Maar deze keer heb ik een keer de kleuren van de bestaande bloemen aangehouden. Op de achterzijde van deze kleurbladzijden stonden de namen van de soort getekende Passiebloemen. Eigenlijk wel gemakkelijk want ik hoefde alleen maar een plaatje op internet op te zoeken. Het is natuurlijk altijd wel even zoeken welke kleuren dan het beste overeenkomen. 


Eén ding wist ik wel voordat ik begon aan deze kleurplaat. Ik wilde een mooie overloop hebben van de achtergrond. Dus ben ik aan de onderkant begonnen met kleuren, de eerste marker die ik hier voor gebruikt heb is een B04. Daarna ben ik met steeds een lichtere marker naar boven gaan werken. Halverwege de pagina was ik ongeveer met de B00 bezig en het bovenste stuk heb ik verder ingekleurd met 3 lichtste kleuren van deze kleurenfamilie. In mijn volgende blogpost ga ik stap voor stap uitleggen hoe ik dat doe.


Deze keer heb ik de volgende Copic Markers gebruikt.
Rode Passiebloem: R35-37-59, RV99, V01-17, YG000-03 en Molotow Yellow
Paarse Passiebloem: V000-09-12-15-17, Y00-02,YG01 en Molotow White
Lichte Passiebloem: B66,R59,YG000-00-01-03-05
Rode bloemknoppen: YG01-03-17-61-63-67
Paarse bloemknoppen: YG01-03-17-61-63-67, V12-15
Bladeren en stelen: YG01-03-17-61-63-67 en Molotow White
Achtergrond: B0000-000-00-01-02-04
Kolibrie: B34-37-39, V09-12-15-17, YG03-17-67, Y38

Dan moet ik jullie nog vertellen uit welk kleurboek voor volwassenen deze kleurplaat komt. Dat is Daniela Jaglenka Terrazzini, in dit boek staan 12 van deze mooie kleurplaten.
Ik hoop dat jullie deze post met plezier hebben gelezen.
Tot de volgende keer!